021-22061581

جهت تعیین وقت تماس بگیرید
جراحی دندان

جراحی دندان یکی از رایج‌ترین خدمات دندانپزشکی است. این جراحی شامل فرایندهایی است که به درمان بسیاری از مشکلات دندان و فک کمک می‌کند. در اکثر موارد، این جراحی یک عمل سرپایی در نظر گرفته‌می‌شود و بیماران می‌توانند در عرض چند روز فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.

جراحی دندان

جراحی دندان چیست؟

جراحی دندان انواع مختلفی دارد و متناسب با نوعی که بر روی دندان انجام می‌شود، ممکن است میزان درد آن تفاوت داشته‌باشد. مثلا یکی از جراحی‌های دندان که می‌تواند دردناک باشد، به خصوص بعد از اتمام جراحی و فرایند بهبودی آن، جراحی دندان عقل نهفته است.

معمولا در این مورد، باید مقدار زیادی از فک شکافته شود و لثه آسیب زیادی می‌بیند. به خصوص اگر ریشه‌ی دندان بدشکل باشد. در این موارد معمولا جراحی بیشتر طول می‌کشد و درد بیشتری دارد.

جراحی دندان عقل

کشیدن دندان عقل، یک فرایند جراحی است که شامل برداشتن یک یا چند دندان عقل است. دندان‌های عقل چهار دندان دائمی هستند که در گوشه‌های عقبی دهان، در قسمت بالا و پایین قرار دارند.

اگر دندان عقل فضایی برای رشد نداشته‌باشد (دندان عقل نهفته)، منجر به بروز درد، عفونت یا سایر مشکلات دندانی می‌شود. در این شرایط باید دندانتان را بکشید. کشیدن‌دندان عقل ممکن است توسط دندانپزشک یا جراح فک و صورت انجام شود.

حتی اگر دندان نهفته مشکلی ایجاد نکرده‌باشد، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در آینده، برخی از دندانپزشکان و جراحان دندان، کشیدن دندان عقل را توصیه می‌کنند.

کشیدن دندان با جراحی لثه

از رایج‌ترین دلایلی که یک دندان به جراحی نیاز دارد می‌توان به پوسیدگی، صدمه، نامرتبی (به‌هم‌ریختگی) یا نهفته بودن دندان اشاره کرد.

در اکثر موارد، دندانپزشک تمام تلاشش را می‌کند تا دندان را از کشیدن نجات دهد. اما در برخی شرایط که مشکل دندان خیلی شدید است یا محل موردنظر نیاز به درمان پیچیده ای دارد، جراحی دندان موثرترین گزینه است. پس از تهیه تصاویر اشعه ایکس و معاینه محل موردنظر، دندانپزشک تشخیص می‌دهد که آیا می‌توان دندان را از طریق کشیدن ساده خارج کرد یا این که به جراحی نیاز است.

مراقبت بعد از جراحی دندان

• طی ۲۴ ساعت اول پس از جراحی از انجام فعالیت‌های شدید بپرهیزید.
  • در ۲۴ ساعت اول از نی استفاده نکنید، زیرا ممکن است منجر به شل شدن لخته‌های خون شود و استخوان‌ها و عصب‌ها را در معرض دید قرار دهد.
  • روز بعد از جراحی، غذاهای نرم مانند ماست، پودینگ و سوپ مصرف کنید.
  • یکی دیگر از روش‌های مراقبت بعد از جراحی دندان عقل این است که هنگام درازکشیدن، برای بالا نگه‌داشتن سر خود از بالش استفاده کنید.
  • پس از ۲۴ ساعت، نصف قاشق چایخوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و دهانتان را شستشو دهید.

اطلاعات بیشتر

22061581 - 9821+  (تلفن)