Skip to main content

021-22061581

جهت تعیین وقت تماس بگیرید
بلاگ

سدیشن (Sedation) یا بیهوشی در دندانپزشکی

سدیشن (Sedation) یا بیهوشی در دندانپزشکی

سدیشن (Sedation) در دندانپزشکی به معنای استفاده از داروها یا تکنیک‌های خاص برای کاهش اضطراب و ترس بیمار در طول درمان دندان است. این روش به دندان‌پزشکان کمک می‌کند تا بتوانند برای بیمارانی که از ترس شدیدی رنج می‌برند، درمان دندان را انجام دهند. در ادامه به نحوه عملکرد سدیشن در دندانپزشکی و نوع‌های مختلف آن اشاره خواهم کرد:

نوع‌های سدیشن در دندانپزشکی:
۱- سدیشن نیتروژن اکسید: در این روش، بیمار اکسیژن و یک مخلوط از نیتروژن و اکسید نیتروژن تنفس می‌کند که باعث کاهش اضطراب و ترس بیمار می‌شود.

۲- سدیشن IV: در این روش، دارویی به صورت وریدی به بیمار تزریق می‌شود که باعث کاهش اضطراب و ترس و همچنین آرامش بیمار می‌شود.

۳- سدیشن خوراکی: در این روش، بیمار دارویی را که قبل از انجام درمان، به صورت خوراکی مصرف می‌کند که باعث کاهش اضطراب و ترس بیمار می‌شود.

۴- سدیشن با گاز ایزوفلوران: در این روش، بیمار گازی را تنفس می‌کند که باعث کاهش اضطراب و ترس و همچنین آرامش بیمار می‌شود.

عملکرد سدیشن در دندانپزشکی:
سدیشن به دندان‌پزشک کمک می‌کند تا بتواند برای بیمارانی که از ترس شدیدی رنج می‌برند، درمان دندان را انجام دهد. با کاهش اضطراب و ترس بیمار، دندان‌پزشک می‌تواند به راحتی و با دقت بیشتری درمان را انجام دهد و همچنین زمان درمان را کاهش دهد. در صورتی که مراقبت‌های لازم را رعایت کنید، سدیشن در دندانپزشکی امن است و آثار جانبی خطرناکی ندارد. با این حال، باید به دندان‌پزشک خود اطلاع دهید که آیا شما مشکلی دارید که مانع استفاده از سدیشن شود یا خیر.

بیهوشی نیتروس اکساید، بیهوشی وریدی، بیهوشی خوراکی و گاز ایزوفلوران از جمله بیهوشی‌هایی هستند که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در بیهوشی نیتروس اکساید، یک گاز بی‌رنگ و بی‌بو به بیمار می‌دهند که با تنفس آن، بیمار به سرعت آرام می‌شود و همچنین در طول عمل دندانپزشکی، بیمار هشیار می‌ماند.

در بیهوشی وریدی، یک کاتتر در ورید بیمار قرار داده می‌شود و دارویی به بیمار تزریق می‌شود که باعث بیهوشی و آرامی بیشتر می‌شود.

در بیهوشی خوراکی، دارویی به بیمار داده می‌شود که باید قبل از عمل دندانپزشکی مصرف شود.

و در نهایت، در بیهوشی گاز ایزوفلوران، بیمار تنفس گازی را تنفس می‌کند که باعث بیهوشی و آرامی می‌شود.

استفاده از بیهوشی در دندانپزشکی برای بیمارانی که اضطراب و ترس شدیدی در مورد عمل دندانپزشکی دارند، بسیار کارآمد است. با استفاده از بیهوشی، بیماران می‌توانند به راحتی و بدون هیچگونه درد و ترس، از عمل دندانپزشکی خود لذت ببرند.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر میرزایی پور، خدمات سدیشن یا بیهوشی توسط متخصص بیهوشی انجام می پذیرد و برای افرادی که ترس و اضطراب شدید در درمانهای دندان دارند، انجام می پذیرد.

بیشتر بدانید

“اولین کلینیک دندانپزشکی
که برای حضور در آن، مشتاق خواهید بود ...”

همین حالا برای رزرو نوبت اقدام کنید...