Skip to main content

021-22061581

جهت تعیین وقت تماس بگیرید
بلاگ

کامپوزیت دندان: هزینه ها، روش ها و مزایا | بهمراه نمونه کار

کامپوزیت دندان: هزینه ها، روش ها و مزایا | بهمراه نمونه کار

کامپوزیت دندان یک ماده ترمیمی دندانپزشکی است که برای پر کردن حفره های دندان، اصلاح رنگ دندان و ترمیم ترک خوردگی دندان استفاده می شود. کامپوزیت دندان یک ماده رزین است که می تواند به شکل دندان قالب گیری شود و سپس با استفاده از نور سخت شود. به طور کلی کامپوزیت دندان یکی از راهکارهای دندانپزشکی زیبایی می باشد که امروزه به جهت سرعت بالای اجرا و زیبایی آن، اقبال بالایی بین عموم مردم دارد.

کامپوزیت دندان نسبت به سایر مواد ترمیمی دندان، مانند آمالگام، مزایای زیادی دارد. این ماده ظاهری طبیعی دارد و می تواند برای ترمیم طیف گسترده ای از مشکلات دندانی استفاده شود. همچنین، هزینه کامپوزیت دندان کمتر از هزینه لمینت دندان است.

با این حال، کامپوزیت دندان معایب کمی نیز دارد. این ماده نسبت به لمینت دندان، دوام کمتری دارد و ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ دهد.

هزینه های کامپوزیت دندان

هزینه های کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • اندازه و عمق حفره دندان: هزینه کامپوزیت دندان برای ترمیم یک حفره کوچکتر، کمتر از هزینه کامپوزیت دندان برای ترمیم یک حفره بزرگتر یا عمیق تر است.
  • تعداد دندان های مورد درمان: هزینه کامپوزیت دندان برای درمان یک دندان، کمتر از هزینه کامپوزیت دندان برای درمان چند دندان است.
  • برند کامپوزیت دندان: کامپوزیت دندان های مختلف، قیمت های متفاوتی دارند. کامپوزیت دندان های با کیفیت بالاتر، معمولاً گران تر هستند.
  • مهارت دندانپزشک: دندانپزشکان مختلف، هزینه های متفاوتی برای کامپوزیت دندان دریافت می کنند. دندانپزشکان با تجربه و مهارت بیشتر، معمولاً گران تر هستند.
  • محل جغرافیایی دندانپزشکی: هزینه کامپوزیت دندان در مناطق مختلف کشور، متفاوت است. به طور کلی، هزینه کامپوزیت دندان در شهرهای بزرگ، بیشتر از شهرهای کوچک است.

 

روش های کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان با استفاده از یک فرآیند چند مرحله ای انجام می شود. ابتدا، دندانپزشک، دندان را تمیز و خشک می کند. سپس، یک ماده اسیدی روی دندان اعمال می شود تا سطح دندان را برای پذیرش کامپوزیت دندان آماده کند. در مرحله بعدی، کامپوزیت دندان به دندان اعمال می شود و سپس با استفاده از نور سخت می شود. در نهایت، دندانپزشک کامپوزیت دندان را صیقل می دهد تا سطح آن صاف و یکدست شود.

مزایای کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • ظاهری طبیعی و شبیه به دندان طبیعی دارد.
  • می تواند برای ترمیم طیف گسترده ای از مشکلات دندانی استفاده شود.
  • نسبت به سایر مواد ترمیمی دندان، مانند آمالگام، هزینه کمتری دارد.

برندهای برتر کامپوزیت دندان

برندهای برتر کامپوزیت دندان، برندهایی هستند که از مواد با کیفیت بالا و فناوری های پیشرفته استفاده می کنند. این برندها، معمولاً دارای ضمانت نامه یا گارانتی هستند. برخی از برندهای برتر کامپوزیت دندان عبارتند از:

  • 3M ESPE: این شرکت آمریکایی، یکی از پیشروترین تولیدکنندگان مواد دندانپزشکی در جهان است. کامپوزیت دندان های 3M ESPE، از مواد با کیفیت بالا و فناوری های پیشرفته استفاده می کنند.
  • Ivoclar Vivadent: این شرکت سوئیسی، یکی دیگر از پیشروترین تولیدکنندگان مواد دندانپزشکی در جهان است. کامپوزیت دندان های Ivoclar Vivadent، از مواد با کیفیت بالا و فناوری های پیشرفته استفاده می کنند.
  • GC: این شرکت ژاپنی، یکی از تولیدکنندگان پیشرو مواد دندانپزشکی در آسیا است. کامپوزیت دندان های GC، از مواد با کیفیت بالا و فناوری های پیشرفته استفاده می کنند.
  • DMG: این شرکت آلمانی، یکی از تولیدکنندگان پیشرو مواد دندانپزشکی در اروپا است. کامپوزیت دندان های DMG، از مواد با کیفیت بالا و فناوری های پیشرفته استفاده می کنند.
  • Kuraray: این شرکت ژاپنی، یکی از تولیدکنندگان پیشرو مواد دندانپزشکی در آسیا است. کامپوزیت دندان های Kuraray، از مواد با کیفیت بالا و فناوری های پیشرفته استفاده می کنند.

در ایران نیز، برندهای مختلفی از کامپوزیت دندان وجود دارند. برخی از این برندها، از کیفیت و فناوری بالایی برخوردار هستند.

کامپوزیت دندان معایب کمی دارد، از جمله:

  • نسبت به لمینت دندان، دوام کمتری دارد
  • ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ دهد

جمع بندی

کامپوزیت دندان یک گزینه محبوب برای ترمیم دندان است. این ماده ظاهری طبیعی دارد، می تواند برای ترمیم طیف گسترده ای از مشکلات دندانی استفاده شود و نسبت به سایر مواد ترمیمی دندان، هزینه کمتری دارد. کلینیک دندانپزشکی دکتر میرزایی پور، آماده ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات کامپوزیت دندان می باشد. در این مرکز از بهترین برند های مطرح دنیا که در کیفیت جزو بالا رده ترین ها در دنیا هستند، استفاده میگردد. 

برای اطلاع از قیمت های روز کامپوزیت دندان به ما تماس بگیرید.

“اولین کلینیک دندانپزشکی
که برای حضور در آن، مشتاق خواهید بود ...”

همین حالا برای رزرو نوبت اقدام کنید...