Skip to main content

021-22061581

جهت تعیین وقت تماس بگیرید
بلاگ

ایمپلنت های دندانی – حقایق جالبی که ممکن است ندانید

ایمپلنت های دندانی – حقایق جالبی که ممکن است ندانید

شانس اینکه حداقل یک بارم شده جای دندانی در دهانتان خالی باشد، حتما پیش آمده. حتما پرکردنی هم داشتید. ممکن است حتی روکش دندان هم انجام داده باشید یا حتی ایمپلنت های دندانی. چیزی که شاید ندانید، ایمپلنت دندان هزاران سال هست که اطراف ما بوده. یک واقعیت است!

درحقیقت، انسان ها از برخی شکل های دندان های مصنوعی اوایل 5000 سال پیش استفاده می کردند. کی میدونه انقدر این موضوع میتونست جالب بشه؟
برای اینکه از این حقایق جالب و نشنیده بدانید، کافیست با ما همراه شوید.

تولیدکننده های اولیه ایمپلنت های دندانی :

یک متریال رایجی که برای گذاشتن دندان ها در مصر، حدودا 2500 سال قبل از مسیح استفاده می شده، سیم طلا بوده. برخی ممکن است ورژن های جدیدتری از آن ها به شکل بریس دیده باشند. اما هدف اینجا صاف و یکدست کردن دندان ها نبوده، بلکه ممکن است برای جایگذاری آن ها بوده. حدود 200 سال بعد، اتروسک ها که در ایتالیا زندگی می کردند، طلا رو با بندهایی می بستند که به غذاخوردن شان کمک کند.

شواهد دیگر از دندان های مصنوعی هست، که بین فنیقی ها که درحال حاضر لبنان نامیده می شود، زندگی می کردند. یک ورژن اولیه از بریج دندان با طلا و عاج فیل بوده است. مایان های آمریکای مرکزی هم دیده شده بود ه اولین ایمپلنت های دندان را با صدف ساختند. در حالی که سنگ ها در فرهنگ هوندوران استفاده میشده.

حقایق جالب درباره ایمپلنت

درواقع شکل گیری درمان ایمپلنت های دندانی از سال 1600 رقم خورد. دندان ها از جاهایی برای بیمارانی ثروتمندتر بودند، جمع می شد. درواقع مثل یک پیوند شکل می گرفت. این فرم از ایمپلنت هم اجزایی داشت و خوشبختانه امروزه کامل تر شده. دندان های مصنوعی که از جنس پرسلین ونیر هستند.

پیشرفت های اخیر چه بوده؟

در قرن 20ام، ایمپلنت های دندانی اولینشان ساخته شد و به دندان های مصنوعی متصل شدند.

مزایای درمان ایمپلنت دندان چیست؟

مزایای این روش بسیار جالب و جذاب است. از آن جایی که بهتر به نظر می رسند. درضمن بهتر جویدن انجام میشود. همچنین با تمام این ها بهبودی کلی در زندگی تان رخ خواهد داد.

بیشتر بدانید

“اولین کلینیک دندانپزشکی
که برای حضور در آن، مشتاق خواهید بود ...”

همین حالا برای رزرو نوبت اقدام کنید...